Brand -ul personal în 2016
Brand – ul personal. Afacerile din ziua de astăzi diferă de activitatea tradițională din trecut în ceea ce privește construirea unui brand personal ca cea mai eficientă strategie de marketing.
Un brand personal oferă o modalitate unică de a construi încrederea clienților care mai târziu poate duce la creșterea veniturilor.
Dacă nu ești Burger King sau Nike, aproape nimeni nu te va recunoaște sau va avea încredere în tine.
Vedem din ce în ce mai multe companii construite în jurul brand-ului personal. De la Tim Ferris la Gary Vaynerchuck și vlog-ări influenți precum Roman Atwood și Bethany Mota care câștigă milioane folosind brandul lor personal.
Cheia se află în identificarea nișei sau zonei de expertiză pentru a putea crește business-ul. Nu contează dacă ești expert în asistență medicală sau pasionat de machiaj etc. Ai nevoie să creezi un brand ușor de recunoscut.
- Identificarea nișei
Gândește-te pentru ce anume vrei să fi cunoscut, ce cuvinte ar trebui să rostească oamenii cand aud despre tine. Ai de gând să fi ”tipul cu vinul” (Gary Vaynerchuk), farseur-ul (Roman Atwood)? etc.
Într-o lume care este plină de antreprenori, a fi un expert în marketing nu mai este de ajuns. De aceea este bine să dezvolți o nișă specifică pentru a construi un public puternic.
- Alege o platforma
Nu există succes peste noapte. Gary Vaynerchuk care conduce un magazin de succes în mediul online, a petrecut 15 ani de lucru în afacerea de vinuri a tatălui său.
El a făcut peste 1000 de videoclipuri pe Youtube (2006 – 2011) înainte de a deveni un brand.
Deci, dacă vrei să construiești un brand personal, alege o platformă. Poate fi orice platformă.
De la blogging până la a face clipuri pe YouTube.
- Alăturați-vă platformelor emergente
Platformele emergente sunt foarte importante în crearea brand-ului și necesită atenție, platforme precum Snapchat, Meerkats sau Instagram.
- Oferă mai multe puncte de contact
A fi prezent pe o platformă nu este de ajuns dacă doriți să construiți un brand personal. E nevoie de o prezență activă și pe alte platforme de social media. Jerome Jarre are peste 1 milion de adepti pe Twitter și aprope 1 milion de fani pe YouTube.
- Fii sincer și autentic
Un brand personal trebuie să se construiască cinstit și transparent. Nu contează nișa în care activezi. Trebuie să fi transparent și sincer cu publicul pentru că la sfârșitul zilei, ceea ce ai clădit dincolo de stategiile de marketing sunt relații cu oameni reali.