5 simboluri ascunse în LOGO -uri faimoase
Unele logo -uri renumite ne ies in cale la fiecare pas, oriunde am calatori in lume. Le vedem in reclame tv, pe drumul spre munca si pe tricouri. In 90% din cazuri, nu avem idee ce semnificatii sunt ascunse in spatele acestor celebre logo -uri.
Logo McDonald’s
Designerul primelor restaurante McDonald’s a venit cu ideea de a echipa cladirile cu doua arcuri mari de aur. Aceste caracteristici arhitecturale au devenit rapid simbolul fast-food-ului. Mai tarziu, compania a vrut sa renunte la sigla, insa psihologul Louis Cheskin a convins conducerea sa o pastreze. El a sustinut ca acest simbol seamana cu o imagine rasturnata a sanilor de femeie, iar acest mesaj subliminal le va aduce oamenilor aminte de copilaria fara griji, cand mama se ocupa ca totul sa fie bine.
Logo Chanel
Povestea acestei sigle este una speciala si romantica. Coco Chanel a facut-o in timp ce locuia la Chateau Cremat din Nisa. Conform unei legende populare, faimosul simbol a fost inspirat de boltele arcuite ale castelului. Multi merg pe varianta unei abrevieri: CC – reprezinta atat primele litere din denumirea castelului, cat si initialele lui Coco.
Logo Google
Creatorii sigleiGoogle au folosit trei culori principale: rosu, galben si albastru. Poate observi ca aranjamentul lor in cadrul logo-ului este supus unui algoritm specific. Dar litera de culoare verde, l, iese din tipar si este in mod cert cea mai importanta litera a cuvantului. Cel mai probabil, designerii de la Google au vrut sa scoata in evidenta atipicul, ruperea stereotipurilor, originalitatea.
Logo Mitsubishi
Baza acestui logo este reprezentata de stema familiei Iwasaki, fondatorea companiei Mitsubishi. Sigla reprezinta trei diamante asezate unul langa altul. Aceste diamante reprezinta fiabilitatea, integritatea si succesul, in timp ce culoarea rosie presupune incredere. In plus, japonezii cred ca aceasta culoare ajuta la atragerea clientilor.
Logo Pepsi
In perioada premergatoare sarbatorii mexicane Ziua mortilor, Pepsi a scos pe piata sticle cu logo -ul inversat. Cei mai multi clienti au crezut ca e vorba despre o eroare. In realitate, producatorul a inversat intentionat sigla, care se citea astfel „isded”, o expresie care sugera, de fapt, propozitia „isdead”, adica „este mort!”, o aluzie clara la Ziua mortilor.
Sursă articol: www.aflacum.ro