rebranding coca-cola

Rebranding Coca-Cola și relevanța numelui într-o campanie de marketing

Data de 10 iulie rămâne în istorie drept una dintre cele mai semnificative mișcări de marketing din toate timpurile. Mai ales că are drept personaj principal unul dintre cele mai cunoscute branduri din toate timpurile. La 10 iulie 1985 avea loc un rebranding Coca-Cola care încă are ecouri în istoria publicității.

În această zi, era reintrodusă în Statele Unite ale Americii vechea formulă clasică a „Coca-Cola”, în urma controverselor legate de schimbarea numelui din „Coca-Cola” în „New Coke”. Există voci care susțin că aceasta a fost cea mai mare gafă de marketing din toate timpurile.

Rebranding Coca-Cola: O băutură mai dulce, mai… asemănătoare cu Pepsi Cola!?

Pe scurt, în 1985, 23 aprilie, avea loc un rebranding Coca-Cola. Compania anunța că înlocuiește băutura atât de cunoscută cu una nouă, mai dulce. Susțineau reprezentanții Coca-Cola că, la testele făcute, consumatorii preferau gustul „New Coke” în fața originalului Pepsi. Ceea ce au ignorat specialiștii în marketing a fost legătura creată între consumatori și brandul american devenit legendar Coca-Cola.

Au realizat asta abia după ce au fost invadați de telefoane, zeci de mii de scrisori și ecouri nu tocmai bune în presa vremii. Astfel că, la 3 luni de la rebranding Coca-Cola, au fost nevoiți să revină la băutura clasică. O perioadă, a rămas pe piață și noul produs, cu o denumire nu tocmai inspirată: „Coke II”.

„New Coke” rămâne însă în istorie ca o poveste de avertizare în privința posibilelor manipulări puse la cale de branduri de succes. Rebranding Coca-Cola vorbește și despre cât de important este numele într-o campanie de marketing și cât de mult ar trebui să conteze povestea creată în jurul acestui nume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Comodo SSL