publicitatea

Publicitatea influențează persoanele?

Principala funcție a publicității este de a convinge oamenii să cumpere ceva. În consecință, înțelegerea modului în care publicitatea influențează oamenii, este un exercițiu în înțelegerea modului în care tehnicile de persuasiune sunt folosite pentru a declanșa decia de cumpărare.

 

Tehnicile de persuasiune por fi raționale, iraționale sau o combinație a celor două.

publicitatea

Publicitatea informativă

Tehnicile raționale sunt folosite în așa-numita publicitate informativă, deoarece informațiile sunt folosite pentru a ajuta persoanele să ia decizii de cumpărare în cunoștință de cauză.

O caracteristică definitorie  a publicității informative este că aceasta este centrată pe produs, spre deosebire de alte tipuri de publicitate centrate pe utilizator.

Publicitatea informativă oferă informații concrete și relevante cu privire la produs sau serviciu. Acest tip de publicitate s-ar putea centra pe caracteristicile produsului, beneficiile și performanțele produsului, comparații cu produse competitive sau alte argumente bazate pe fapte care duc la decizii logice luate de consumatori în perfectă cunoștință de cauză.

 

Tehnicile iraționale sunt folosite în așa numita publicitate tranformațională sau experimentală. Spre deosebire de publicitatea informativă, care este centrată pe produs, publicitatea de transformare este centrată pe utilizator.

Această formă de publicitate este bazată pe promisiunea  unei experiențe unice care este oferită utilizatorului prin intermediul serviciului sau produsului.persuasiune Această experiență nu poate fi reprodusă de nicio marcă concurentă. Acestă formă de publicitate promite să îmbunătățească calitatea a vieții, să aducă distracție, farmec…

Publicitatea de transformare merge în mână cu publicitatea de brand, astfel încât experiența și marca sunt interconectate.

Tehnicile iraționale în publicitate fac apel la emoțiile persoanelor.  Apelurile emoționale încearcă să înlocuiască judecata în luarea deciziilor de a cumpăra.

Apelurile emoționale nu vor funcționa atunci când persoanele nu au încredere sau înțeleg procedeul.

Prin urmare, înainte de a putea avea succes, trebuie câștigată încrederea publicului. Mai mult de atât brand-ul poate recomanda prețuri premium, pentru că oamenii plătesc prețuri mai mari pentru branduri de încredere.

 

Implicații pentru proprietarii de mici afaceri

Dacă doriți să crească profitabilitatea afacerii dumneavoastră prin a crește prețurile  a ceea ce vindeți sau oferiți, utilizați publicitatea de transformare pentru a construi  brand-ul.

Din fericire, nu mai trebuie să folosiți publicitate costisitoare precum mass-media pentru a construi brand-ul. Metodele de promovare pe internet (marketing digital) și metodele de promovare printate, precum rollup-uri, bannere, afișe, plinate,  fac posibilă crearea unui brand prin care puteți câștiga încrederea oamenilor și îi puteți orienta către afacerea dumneavoastră.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Comodo SSL