Pop up spider – inceputuri
Cand a aparut primul pop up spider ?
Sistemul pop up spider , foarte popular in prezent, are o istorie relativ recenta.
La intrebarea „cand a aparut primul pop up spider?” am raspuns atunci cand curiozitatea unui copil de 6 ani trebuia satisfacuta. Cum s-a intamplat? Ca orice om al muncii care se respecta, cand nu termini ce ai inceput la birou, iei “tema” pentru acasa. Copilul ma tot auzea: “pop up spider” in sus, “pop up spider” in jos… Plictisit ca nu i se dadea atentie, ma intreaba: „Ce inseamna pop up spider?” . „Uite, e asa, ca un perete cu poze frumoase si nume de firma pe care oamenii il folosesc cand se duc la targuri sau expozitii ca sa fie vazuti usor si sa atraga atentia asupra lor”. Nu stiu daca s-a lamurit, dar stiam ce va urma.
„Si care a fost primul pop up spider de pe planeta?”. Dificil de raspuns, dar noroc cu desteptul google.
Adevarul e ca oamenii folosesc de cand lumea pop up stand-uri pentru a-si promova numele si produsele. Inainte de era digitala si a produselor mass-media, pop up stand-urile au fost cea mai eficienta metoda de promovare. Materialul folosit era lemnul. Pe el erau pictate sau gravate numele firmei, numele produselor, desene, sloganul dorit. Toate pentru a atrage atentia clientului. Ulterior, odata cu evolutia tehnologica, si materialele s-au schimbat: plastic, carton, PVC… si asa a aparut pop up spider -ul cum il stim azi.
Sistemul de sustinere de la pop up spider este inventat relativ recent. Initial el a fost inventat pentru corturi in anii ’80, dar si-a gasit repede utilizari si in alte domenii. Este din aluminiu, deci foarte usor. Se pliaza ergonomic, deci ocupa putin loc la transport. In piata expozitionala a intrat abia la inceputul anilor 2000, dar a avut succes aproape imediat. In fiecare zi se mai inventeaza ceva in domeniu pentru ca, pana la urma, pop up spider -ul ramane una din cele mai simple, accesibile si eficiente cai de promovare.