campanie de marketing

Ce este o campanie de marketing și Top 6 cele mai bune campanii din toate timpurile (I)

Cu siguranță nu este ușor de întocmit și nici total lipsit de subiectivitate un astfel de top, dar este util. Datorită impactului pe care l-au avut în dezvoltarea brandurilor respective și mai ales pentru că au rămas în memoria colectivă chiar și după mulți ani de la lansare, orice campanie de marketing din topul de mai jos își merită din plin locul.

Dar mai întâi… ce este o campanie de marketing?

O campanie de marketing reprezintă o serie întreagă de reclame create în jurul unui singur mesaj. De obicei, acestea ajung să fie distribuite în diferite canale media pentru a atinge pe cât posibil în întregime publicul țintă vizat. Și programarea acestor campanii este, de asemenea, foarte clar realizată.

Iată 6 dintre cele mai bune campanii din toate timpurile și ce le-a făcut celebre

  1. Nike: Just Do It.

Știai că, la începuturile lor, produsele Nike erau destinate aproape în exclusivitate alergătorilor de maraton? Numai că, ulterior, a început moda fitness, iar departamentul de marketing a știut că ăsta este secretul pentru a-i întrece pe competitorii de la Reebok. Și așa, la sfârșitul anilor 80, Nike a venit cu campania „Just Do It.”

A fost un hit.

Dacă în 1988 vânzările companiei erau de 800 de milioane de dolari, 10 ani mai târziu acestea depășeau 9,2 miliarde de dolari. „Just Do It.” e scurt și emoțional, exprimând tot ceea ce simțim atunci când facem mișcare – Nu vrei să alergi 10 km? Just Do It. Nu ai chef să urci 4 etaje pe scări? Just Do It. Este un slogan care ne privește pe toți: ne face să ne dorim să depășim limite.

Ce învățăm de la Nike: când cauți cea mai bună cale de a-ți promova brandul, întreabă-te mai întâi ce problemă rezolvă pentru clienții tăi.

  1. Vodca Absolut: „The Absolut Bottle”

Fără a avea o formă specială, Absolut a reușit să-și facă sticla ușor de recunoscut în toate colțurile lumii. Campania lor, cu afișe și bannere care prezentau sticlele de votcă „in the wild”, a avut atâta succes încât a rulat… 25 de ani! Este, fără doar și poate, cea mai longevivă campanie care a rulat neîntrerupt și care a implicat peste 1500 de reclame ale aceluiași produs.

Ce învățăm de la Absolut: oricât de neinteresant ar fi produsul pe care îl vinzi, nu înseamnă că nu îi poți spune povestea într-un mod interesant. Și: dacă nu e nimic stricat, nu te apuca să repari!

  1. Volkswagen: Think Small

Creată în 1960 de un grup legendar de publicitate, campania a urmărit să răspundă unei singure întrebări: cum poți schimba percepția generală nu numai asupra unui produs, ci și asupra unui grup întreg de persoane?

Este știut faptul că americanii au fost mulți ani predispuși să cumpere numai mașini americane. Ce a făcut atunci Volkswagen? A spus adevărul în fața clienților săi: Ți se pare că sunt mic? Chiar sunt mic. Niciodată nu au încercat să fie altceva decât sunt.

Ce învățăm de la Volkswagen: nu încerca să-ți vinzi compania, produsul sau serviciul ca ceva ce nu este. Consumatorul recunoaște și apreciază sinceritatea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Comodo SSL