campanie marketing 2

Ce este o campanie de marketing și Top 6 cele mai bune campanii din toate timpurile (II)

Cu siguranță nu este ușor de întocmit și nici total lipsit de subiectivitate un astfel de top, dar este util. Datorită impactului pe care l-au avut în dezvoltarea brandurilor respective. Și mai ales pentru că au rămas în memoria colectivă chiar și după mulți ani de la lansare, orice campanie de marketing din topul de mai jos își merită din plin locul.

Marlboro: Marlboro Man

Este vorba de o campanie de marketing de la începutul anilor 50 care spune de fapt povestea unui brand care a reușit să creeze un stil de viață în jurul produsului său. Vrei să fii liber? Vrei să te simți bărbat? Vrei să fii mereu în competiție? Asta era definiția de bază a lui „Marlboro Man”. O campanie de marketing care a avut succes pentru că a reușit să capteze în imagini un stil de viață la care mulți bărbați aspirau la vremea respectivă.

Ce învățăm de la Marlboro. Orice produs ai vinde, o capanie de marketing trebuie să se muleze cumva pe stilul de viață al publicului țintă – sau pe stilul de viață visat de acesta.

Dove: Real Beauty

„Imaginează-ți o lume în care frumusețea reprezintă sursa încrederii, nu a anxietății”. Acesta a fost sloganul Dove în campanie de marketing „Real Beauty”. Sloganul atrage în continuare atenția chiar și după 13 ani de la lansare.  Reclama a fost creată în jurul unei tematici sensibile dar pline de subînțeles pentru publicul vizat.

De exemplu, una dintre reclame a fost creată pe baza unui experiment social în care un specialist FBI era rugat să deseneze o serie de femei de două ori. O dată, așa cum se descria fiecare, și a doua oară, așa cum o descria un străin luat la întâmplare. Desenele erau total diferite, iar Dove a plusat și cu o statistică sumbră. Conform acesteia, doar 4% dintre femeile de pe glob se consideră frumoase.

Ce învățăm de la Dove. Că este esențial în orice campanie de marketing să rezonăm cu publicul nostru țintă.

Apple: Get a Mac

Deși au existat multe campanii reușite ale celor de la Apple, aceasta reprezintă cu siguranță cireașa de pe tort. Dezbaterea Mac vs. PC a fost cea mai de succes campanie de marketing Apple, fapt dovedit și de cifre. Puterea de acoperire în magazine a crescut cu 42%  în primul an.

Ce învățăm de la Apple: doar pentru că produsul tău face lucruri uluitoare nu e nevoie să-ți lovești clientul direct în cap cu el. Poți, însă, să-i explici beneficiile produsului și să-l lași să le descopere singur.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Comodo SSL