1 Aprilie în advertising: 4 glume savuroase care au făcut istorie
1 Aprilie a însemnat dintotdeauna cel mai bun prilej de a le face glume prietenilor, colegilor sau membrilor familiei. Dar ca să îți reușească o păcăleală, trebuie să dai dovadă de multă creativitate. Iar dacă nici oamenii din advertising nu sunt înzestrați cu creativitate și umor, atunci nimeni nu este. De-a lungul timpului, ei au creat o serie de reclame menite să le aducă zâmbetul pe buze clienților lor, de 1 Aprilie, Ziua Păcălelilor.
Carne de Unicorn la conservă
1 Aprilie 2010: un retailer on-line anunța un produs nou și extravagant pe piața de profil – conserve de carne de unicorn, pe care îl descria drept „noua carne albă” și „o excelentă sursă de energie”. Puțin probabil că cineva a crezut cu adevărat că va cumpăra acest produs, însă campania de advertising și-a atins scopul: în câteva luni, compania a început să trimită comenzile înregistrate pe 1 Aprilie, prin poștă, iar clienții au primit, într-adevăr, o conservă. Cu un unicorn de jucărie înăuntru.
Trapa mașinii prin care nu plouă
1 Aprilie 1983: O altă glumă reușită a oamenilor din advertising a venit de la BMW, care a anunța că a dezvoltat o tehnologie care face trapa mașinilor sale să respingă picăturile de apă, chiar și în spălătorii sau când staționează în ploaie. Inginerii de aici anunțau crearea unei capote care efectiv respingea, în mod automat, jetul de apă, păstrând-o astfel tot timpul uscată. Cei care solicitau mai multe informații, erau direcționați către… „Domnișoara Aprilie Wurst”.
Burger-ul pentru stângaci
1 Aprilie 1998: Celebră este și campania de advertising pentru Ziua Păcălelilor a celor de la Burger King, care plăteau o pagină întreagă de publicitate în USA Today ca să anunțe noutatea din meniu: Burger-ul pentru stângaci, creat special pentru cele 32 de milioane de stângaci ai Americii. Produsul avea, conform reclamei, aceleași ingrediente ca și burger-ul obișnuit, numai că erau… „inversate la 180 de grade”.
Coca-Cola albastră
1 Aprilie 1996: Virgin Cola anunța că, în interesul clienților săi, a luat o decizie care le vizează sănătatea. Oamenii din advertising spuneau că au integrat o tehnologie nouă care îi anunța pe consumatorii de Cola dacă aceasta este expirată: lichidul ar interacționa cu metalul din care este creată doza și ar colora-o în albastru deschis. Coincidență (sau nu?!), Pepsi tocmai lansase noul design al dozelor sale, de culoare… albastru deschis.